I’m back!

(Cap d’Ail)

I’m back! Först av allt, tack för alla fina kommentarer och mail! Lovar att svara senare i veckan :-) I mailboxen ligger över 100 mail som jag ännu inte hunnit plöja igenom, men jag svarar inom några dagar ;-)

Gud, jag vet inte vart jag ska börja, jag har haft det helt UNDERBART! Jag ångrar inte en sekund att jag hakade på syrran och hennes kompis som skulle ner till Nice. Har upplevt så himla mycket att det känns som att jag varit borta i mer än en vecka. Över 500 foton har jag tagit, allt för att dokumentera för mina bloggläsare ;-)

Lägenheten vi hyrde i Nice låg bakom hotel Negresco, precis intill Promenade des Anglais = 50 meter från stranden = lyx! De första två dagarna spenderade vi i Nice, i onsdags åkte vi till Monte Carlo i Monaco och dagen efter gjorde jag en dagsutflykt till….Italien! Har aldrig varit i Italien tidigare, men mina vänner som varit där har alltid talat varmt om Italien och eftersom Nice ligger 40 minuter från gränsen (med tåg) så kunde jag helt enkelt inte låta bli :-) Syrran o hennes kompis blev kvar i Nice medan jag utforskade den charmiga italienska staden Ventimiglia på egen hand vilket jag inte ångrar en sekund! I’m in love!

En vecka, tre olika länder, över 500 bilder….kort sagt, jag har haft en superkul semester med syrran och hennes kompis :-)

(foto:Solli, Promenade des Anglais)

Förra lördagen, innan resan ner till Nice var jag lite orolig, enligt väderleksrapporterna skulle det vara 21-22 grader hela veckan i Nice. Vilken otur tänkte jag..men blev ÖVERLYCKLIG när jag insåg att det inte stämde. Vi har haft hur bra väder somhelst därnere! 26-27 nästan varje dag, to.m imorse…se bara på bilden ovan som jag tog innan vi satte oss i flygbussen..

(foto:Solli, Promenade des Anglais, Nice)

Promenade des Anglais, världens vackraste promenadstråk ;-)

Den här bilden tog jag också imorse, vid 9-tiden, när vi stod och väntade på flygbussen. Hade sån himla lust att hoppa in i bikinin och dyka ner i vattnet..och missa flyget, hade inte varit helt fel ;-)

Resan hem gick bra, landade i Stockholm 13:30, satt på flygbussen hem 14:00 och klockan 16:00 befann jag mig i bikram yogastudion ;-)

Sedan har jag varit och storhandlat för att fylla upp kylen, tvättat kläder etc etc. Låter som kaninen i Duracellreklamen..ordet VILA har inte existerat idag, phew!

Har även en HÖG med tidningar och brev att plöja igenom…..

Nice ligger verkligen varmt om hjärtat och jag längtar REDAN tillbaka :-(

Lovar att återkomma med lite rapporter från min semester under dagarna.

STOR KRAM!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share and Enjoy:
  • Google Bookmarks
  • RSS

11 Comments on I’m back!

1. Irina
    15 June 2009 at 1:06 (5 years ago)

Välkommen tillbaka, Duracellkaninen! :-) Säg till när du är redo för en Stockholmslatte. Jag är här i någon vecka till innan jag försvinner över till Finland.

2. Ellinor
    15 June 2009 at 8:29 (5 years ago)

Välkommen tillbaka!
    Förstår att du längtar tillbaka efter din fantastiska reseskildring. Det ser verkligen underbart ut.
    Hoppas nu att du får en bra start på veckan här hemma i Sverige också.
    Massor med kramar

3. caroline
    15 June 2009 at 9:47 (5 years ago)

ser ut som om du haft det helt underbart, va skönt. Man behöver komma iväg en stund ibland, men det är kul att du är tillbaka nu. ser fram emot dina bilder senare :)

4. Miss Agda
    15 June 2009 at 19:02 (5 years ago)

Wow, later verkligen som en PERFEKT semester!!!! Stor kram!

5. Linda
    15 June 2009 at 20:08 (5 years ago)

Ljuvliga bilder, det hugger i mig av längtan tillbaka och då var jag ändå där i månadsskiftet april/maj. Italien har jag heller inte besökt men Monaco är ju verkligen unikt – snacka om REN stad! :)

Kramkram

6. Alexia
    15 June 2009 at 21:10 (5 years ago)

Vad kul att du haft en så härlig semester Solli!! :)

7. Lisa
    15 June 2009 at 21:15 (5 years ago)

Vilken underbar vecka du haft!! Hoppas verkligen att jag snart kan fa spendera lite mer tid pa rivieran. Har bara varit i Cannes en gang.. Och Italien lät inte helt fel!

Förresten, är du i Stockholm näst sista veckan i juli? Kommer till Stockholm da och det vore kul att ordna en liten bloggträff?

Stor kram Lisa

8. Emelie
    15 June 2009 at 21:23 (5 years ago)

Alltså Solli, gud vad roligt!! Vilka minnen som dyker upp när jag ser det här. Jag tillbringade en hel sommar i Nice och bodde precis bakom promenade des anglais och vet precis var alla bilderna är tagna och var ni bodde, så himla kul att se alla bilderna! Dessutom så jobbade jag på en restaurang som hette Plage d’Eden i Cap d’Ail!!! Jag tror att det fotot som du har därifrån på inlägget nedan kan vara precis på den stranden där jag slet en hel sommar, haha!

Ja Paris är underbart men det regnade hela veckan och när jag ser de här bilderna längtar jag helt galet tillbak till Nice! Vad roligt att ni har haft det bra och att vädret var så härligt :)

Många kramar Emelie

9. Hanni
    15 June 2009 at 22:09 (5 years ago)

Vilka underbart sköna resebilder! Inte alls avis. ;)

10. Helena
    16 June 2009 at 15:30 (5 years ago)

Välkommen hem! :)

11. MAJA: Style & Life by Leia
    16 June 2009 at 21:05 (5 years ago)

Underbart UNDERbart UNDERBART!!!!! jag har också bott på hotell alldeles i dom kvarteren och jag vill också tillbaka!

Va skoj att du hittade vidare till nya sidan och tack för berömmet:) Måste se till å få dit dig i länkarna också ju,…..ibland är jag bara för seg och tankspridd.

Snart dags att få till den däringa bloggträffen:) blev ju upptagen med annat där i februari;)

Om inlägget ovan….ja det är hemskt och tragiskt….men ack så skönt att de dina iaf har det bra för tillfället!!!